Divendres, 09 Novembre 2018 18:40

Alumnes de 4t d'ESO han creat una ONG

los ayudantes de menorca IAEE

Els alumnes de 4r ESO van constituir el passat 9 de novembre l’Ong LADM (los ayudantes de Menorca).

Missió (qui som): Som alumnes de 4t ESO de IES Mª Cardona de l’assignatura IAEE i hem fundat una ONG per els fillets i filletes amb discapacitats auditives i de la parla de B.K Samudram (Centre educatiu gestionat per la fundació Vicente Ferrer).

Visió (on volem arribar): Recaptar doblers (com a mínim 500 euros per fillet) per ajudar a que puguin tenir roba, calçat i material escolar.

Valors:

a) Dignitat humana: dret a viure en llibertat i em condicions adequades per a desenvolupar-se com a individus i membres de la seva comunitat.

b) Democràcia i participació: tenint en compte la nostra joventut, volem ser part de la ciutadania activa i per això tots els membres de l’ONG hem de col·laborar en el desenvolupament de l’assemblea i respectant els acords.

c) Resiliència: tenim la capacitat d’adaptació i de resposta, flexibilitat i dinamisme per actuar de manera positiva davant els problemes que puguin sorgir.

d) Respecte: entre nosaltres: escoltant opinions diverses, dialogant, donant la paraula amb ordre, complint els acords i resolent conflictes per garantir una bona convivència. El respecte aplicat també al nostre entorn i al medi ambient.

e) Reflexió crítica: d’una banda no som indiferents al nostre entorn i per això la nostra acció solidària pretén la transformació social. D’altra banda analitzarem les nostres actuacions per a millorar contínuament en el nostre procés d’aprenentatge.

f) Pensament global i acció local: un repte de la nostra ONG és participar en la millora del món amb les nostres petites accions.

El nostre logo representa el fet que ens sentim molt propers a la causa que estem defensant, i que les distancies no constitueixen una barrera ja que creiem formar part d'una única gran comunitat.

Darrera modificació el Divendres, 09 Novembre 2018 18:45
Dimarts, 06 Novembre 2018 21:04

Xerrada de na Maria Bauzà Villalonga

002

El passat 5 de novembre va venir al centre na Maria Bauzà Villalonga a fer una xerrada motivacional al grup de 2n del CFGS d’ Administració i Finances, Ella és graduada en Física i Matemàtiques i actualment està vivint i estudiant a la MIT (Institut Tecnològic de Massachusetts) a Boston. La xerrada va ser molt enriquidora i va donar molt bons consells a tots els nostres estudiants i professorat.

cav

El passat 22 d'octubre va venir al centre en Joan Febrer a fer-nos una presentació sobre un cas d’ autoocupació i emprenedoria a partir de habilitats personals i recerca de mercat. Té 38 anys, és ciutadellenc, llicenciat en Filosofia i ex professor. Per circumstàncies de la vida es va trobar fa 7 anys de tornada a Menorca i sense feina. Amb els estalvis que tenia i una idea al cap va decidir posar en marxa un projecte basat en un dels seus hobbies i a una possible oportunitat que el veia al mercat turístic menorquí. Degut al baix pressupost i a la decisió de no endeutar-se amb un crèdit, el projecte es va posar en marxa amb l’ajuda de amics “experts” en pàgines webs, vídeos i esport. L’idea d’en Joan era ben clara, oferir un producte personalitzat, una bona atenció al client i oferir una opció de turisme actiu a Menorca, i sobretot treure el seu sou cada mes. No va ser un visionari, simplement va ser la persona que va tenir el valor d’apostar per un’idea que li apassionava i que imaginava que  més gent escolliria per les seves vacances. I així va néixer Camí de Cavalls 360. Des d'aquell 2012 en Joan ha passat de fer feina sól des de ca seva, a tenir un equip de 8 empleats i dues oficines, una a Ciutadella i una a Maó. Avui en dia gairebé 1600 persones contracten els seus serveis cada any, un gran èxit sense dubte!

Darrera modificació el Dimarts, 30 Octubre 2018 20:37
Divendres, 26 Octubre 2018 16:32

Pacte social contra les violències masclistes

alo

El nostre centre s'ha adherit al Pacte social contra les violències masclistes. Animau-vos a signar un compromís com a ciutadans per avançar cap a una societat lliure de la violència contra les dones!

Divendres, 26 Octubre 2018 16:27

Visita de la fundació Vicente Ferrer

vicente

El passat dimarts 23 d’octubre,els nostres alumnes de 4rt d’ESO, que cursen l’assignatura IAEE (Iniciació a l’activitat emprenedora i empresarial), van rebre ma visita de n’Alicia, una treballadora de la Fundació Vicente Ferrer. Seguint les empremtes del curs passat, aquest any també, aprofitant els continguts de l’assignatura, crearem una ONG (de veritat) i col·laborarem la Fundació per un projecte relacionat amb una escola per fiets amb discapacitat auditives a l’Índia. Properament presentarem l’ONG a l’equip directiu i a tota la comunitat educativa. Esperem rebre tota la vostra col·laboració! Nosaltres hi posarem l’Il·lusió! Gràcies!

Dilluns, 22 Octubre 2018 15:14

Eleccions al Consell Escolar 2018

Presentació de candidatures: des del 23 d'octubre fins a les 12.00h del dia 26 d'octubre

Les candidatures s'han de presentar per escrit a les oficines del centre utilitzant el següent model:

Model de presentació de candidatures a les eleccions al Consell escolar 2018

Pàgina 1 de 41