FP

Alumnat

z1

z2

Aquest dijous, dia 13 de desembre, 43 alumnes de Primària i Secundària de Menorca han rebut els Premis a l'esforç personal i rendiment acadèmic excel·lent de Primària i de Secundària de Menorca del curs 2017/2018, uns premis que tenen com a objectiu principal potenciar la millora dels resultats acadèmics i reconèixer l'esforç personal.

Els alumnes que van fer els estudis d'ESO al nostre centre, Miquel Font, Mar Gomila i Mari Carmen Sánchez, i també les alumnes Estefania Cano, Teresa Cortès i Núria Pons, que actualment hi cursen els estudis de batxillerat, han rebut un diploma i un obsequi per premiar l'esforç personal i rendiment acadèmic excel·lent realitzat al llarg de l'ESO.

Enhorabona a tots!

Darrera modificació el Divendres, 14 Desembre 2018 16:46
Dijous, 13 Desembre 2018 14:21

VISITA AEROPORT I COINGA

image1

El passat 11 de Desembre els alumnes de primer de batxiller d’economia i els de segon de batxiller de tecnologia industrial van poder visitar l’aeroport de maó i la cooperativa Coinga. La finalitat de la primera visita era conèixer tot el que no veim quan en som usuaris amb la finalitat d’apropar els al·lots i les al·lotes a la realitat turística de l’illa i que vegin les diferents possibilitats de futur que ofereix el sector turístic. La segona visita ens ha permès entendre el funcionament i la funció social de una cooperativa, així com la seva organització.

Darrera modificació el Dijous, 13 Desembre 2018 14:22

20181211 105539

Dimarts dia 11 de desembre, els alumnes de 1r batxillerat que cursen Tecnologia Industrial van visitar la Central Tèrmica de Maó i la fàbrica de Pons Quintana a Alaior. La visita a la central tèrmica va estar guiada per en Dani Canet, enginyer i brillant ex-alumne nostre del Batxillerat Tecnològic. Allà vem podert veure els 3 motors Diesel 2T i les 5 turbines de gas que, actualment, estan produïnt pràcticament la totalitat de l'energia elèctrica de Menorca. Ens van explicar els projectes que Endesa té per reduir les emisions de gasos d'efecte hivernacle i poder complir l'Acord de París al 2020. Vam visitat tota la planta,  l'emmagatzematge de combustibles (fuel i gasoil), sistema de refrigeració, sistema contraincendis, depuració d'olis i aigües, control i reducció de la contaminació, manteniment de motors i equips, producció d'electricitat, transformadors, sala de control, etc, Ha estat una visita molt interessant i productiva pels nostres alumnes.

Després els mateixos alumnes van anar a visitar la fàbrica de sabates que Pons Quintana té a Alaior, on van poder observar tot el procés industrial de disseny i fabricació dels nous models de les properes temporades. Van veure el funcionament de la moderna maquinària i van poder apreciar que pràcticament tota la producció es basa en feina feta a mà.
Darrera modificació el Dimecres, 12 Desembre 2018 20:53
Dimecres, 12 Desembre 2018 17:48

El testimoni exemplar de Carolina Torres

abc

Els alumnes de tots els grups de 2n d'ESO en l'assignatura de català han llegit Fora de mi, de l'escriptora Sharon Draper. La protagonista d'aquesta novel·la és na Melody, una filleta que neix amb una paràlisi cerebral i al llarg de la història es descobreix com és la seva vida i com va superant les discapacitats que esdevenen de la seva lesió. Com a activitat per reforçar els continguts de la lectura aquest 12 de desembre hem convidat na Carolina Torres, una ciutadellenca que ha escrit el llibre Cómo vivir una enfermedad incurable, testimoni de la seva experiència.

Els alumnes havien preparat una entrevista per saber com ha aconseguit convertir en crònica una malaltia progressiva i mortal. Tots ells s’han sorprès molt d’així com ha viscut tot el procés de la malaltia i recuperació, gràcies a l’ajuda mèdica, l’esperança i la il·lusió per continuar vivint i aprofitar al màxim cada moment. Han conegut una persona amable, simpàtica, alegre i amb una actitud molt positiva. Segons ella, a vegades els pronòstics es poden desafiar i l’alimentació, l’esport i la ment poden ser unes bones eines que ajuden a la medicina. Finalment li han agraït la seva xerrada. Ens ha donat una lliçó de lluita, integritat i normalitat a l’hora de viure la malaltia. Abans ella donava classes a un institut a Barcelona i avui ha estat una gran mestra i un exemplar testimoni de la seva valentia, esforç i treball personal.

Pàgina 1 de 41