Oferta formativa FP IES M. Àngels Cardona

Pregó dels alumnes de 1r de batxillerat a l'XI Fira del llibre en català

Valorar aquest article
(1 Votar)

El dies 13 i 14 de novembre es va celebrar a Ciutadella l'XI Fira del Llibre en Català, organitzada pel Consell Insular amb el suport de l'Ajuntament de Ciutadella i la col·laboració de les Llibreries de l'Illa.
Els alumnes de 1r de Batxillerat de Literatura Universal vam ser convidats a realitzar el Pregó d'obertura i vam preparar diferents actuacions que van ser molt ben acollides pel públic assistent. Vam elaborar un variat i extens programa i hi vam dedicar força sessions i hores a casa perquè el públic gaudís i es transmetés un missatge d'amor als llibres, a la lectura i a la nostra llengua i cultura  catalanes.
Vam redactar un pregó, es van llegir poemes de creació pròpia i de diversos autors, es va fer una lectura dramatitzada d'un Exemple de Ramon Llull, pare del català literari i primer escriptor en català. També es va fer un homenatge al gran Diccionari Català-Valencià-Balear, que recull tota la riquesa del nostre lèxic i van llançar un clar missatge de reconeixement a la tasca del ciutadellenc Francesc de Borja Moll, i de fer nostres totes les paraules de la nostra llengua. També es va elaborar un preciós llibre gegant on molts fillets de l'escola Joan Benejam vam deixar la seva signatura i missatge. També es van repartir punts de llibres amb frases sobre els llibres i la lectura.

Els poemes i les actuacions es van acompanyar amb una preciosa música escollida per a cada tema per part d'un dels grups d'alumnes. Al final es va tallar una cinta amb la presència de la nostra batlessa Joana Gomila i es va cloure l'acte amb un missatge d'universalitat i obertura a totes les cultures i llengües del món, sense oblidar la nostra identitat.
Tots ens hi vam esforçar i n'estem contents, alhora que agraïm la valoració positiva de part de tothom.

Llegir 1388 vegades Darrera modificació el Dimarts, 01 Desembre 2015 09:41