Dilluns, 20 Març 2017 08:04

Proves Cangur 2017

Valorar aquest article
(0 vots)

El dijous 16 de març es van dur a terme les proves Cangur. Hi vam participar tres centres educatius: JM Quadrado, Calós i el nostre centre. En total 422  alumnes d’ESO i Batxillerat. Les proves es van realitzar a la sala multifuncional de Ciutadella.

Les proves Cangur tenen el seu origen a Austràlia. És un concurs preuniversitari de matemàtiques que cada any s'organitza simultàniament en més de 50 països, amb l'objectiu d'apropar les matemàtiques i despertar el seu interès. Són milions els participants que any rere any fan aquesta prova el mateix dia i a la mateixa hora

Els participants han de resoldre els problemes que es plantegen en un qüestionari de respostes múltiples. Els 30 enunciats de la prova es presenten agrupats en tres nivells de dificultat i s'han de resoldre en 5 quarts d'hora. Són exercicis d'observació, estratègia i lògica.

Després de la prova, vam fer una activitat més lúdica a càrrec del professor i president de la Societat Balear de Matemàtiques (SBM-Xeix), Josep Lluís Pol, el qual ens va endinsar en el món màgic i enigmàtic de les matemàtiques i ens va portar a  conèixer millor les matemàtiques del nostre entorn, la seva relació amb altres disciplines, com la biologia i l’arquitectura, entre d’altres.
Els alumnes van xalar i ja pensen en tornar-hi participar el proper curs.

Llegir 1000 vegades Darrera modificació el Dimarts, 21 Març 2017 08:01