Divendres, 23 Març 2018 12:33

Sortida dels batxillerats tecnològics

Els alumnes i professors de 1r i 2n batxillerat de Tecnologia Industrial vam visitar diferents instal·lacions industrials de Menorca.

Concretament:

Amb els alumnes de 1r de batxillerat visitàrem la Central Elèctrica d'ENDESA de Maó, on en Dani Canet, Cap d'operacions de la central (antic alumne nostre) ens va ensenyar totes les instal·lacions. Veiérem, tant motors dièsel com turbines de gas, els seus diferents rendiments i costos. També ens explicà els diferents tipus de combustibles utilitzats i els seus depòsits i canalitzacions. També visitàrem la sala d'operacions i en Dani explicà, les mesures de control i seguretat de tota la central tèrmica, així com, les tasques de manteniment i la quantitat d'energia produïda, etc.

IMG 20180207 WA0002

Després d'un llarg berenar, visitàrem la fàbrica de sabates Pons Quintana a Alaior.Allà, per començar, ens digueren que han implementat un sistema de millora en el que participen totes les seccions de la fàbrica. Vàrem passar per totes les dependències, des de la secció de talladors amb un sistema informatitzat de tall, passant per les juntadores i la cadena de muntatge del calçat. Per últim, visitàrem la secció de disseny.
Amb els alumnes de 2n Batx vàrem visitar les instal·lacions d'AENA de l'Aeroport, on vàrem poder veure  la zona de coordinació, des d'on es controlen les arribades i sortides dels avions, com també les incidències de seguretat, manteniment, neteja, etc. i el parc de bombers on el cap dels bombers ens varen explicar les característiques dels camions que fan servir, així com la indumentària, horaris i altres.
Vàrem pujar a la zona de control de bombers on es va explicar la nomenclatura de les pistes (segons orientació), els temps de reacció i resposta dels serveis d'emergència, etc.
Posteriorment ens varen explicar la llei del foc, per conèixer els factors que els provoquen i els indispensables per a que es produeixi i per tant, els que s'han d'evitar per extingir-lo i així vàrem entendre molt millor el funcionament dels sistemes d'extinció del camió de bombers, que no es limiten només a aigua.
Vàrem pujar al camió, vàrem fer una volta per veure el temps d'acceleració dels camions, així com la potència i precisió del llançament dels diferents productes.

Després visitàrem la fàbrica de Prefabricados Menorca on ens varen ensenyar tot el procés de producció, des de l'arribada de la matèria primera en forma de grava o sorra, fins a l'emmagatzematge del producte acabat en pales totalment etiquetats, passant per la mescla dels diferents productes, el control d'humitat, l'emmotllat, l'assecat, l'apilat en pales, el gravat del nom, sèrie, etc. A més, al final de la visita ens varen obsequiar amb un record en forma de motxilla.

Des d'aquí, volem agrair a totes aquestes empreses el temps que ens han dedicat, que ben segur ens serà de profit. Moltes gràcies.

Darrera modificació el Divendres, 23 Març 2018 13:03