Dimecres, 12 Desembre 2018 17:48

El testimoni exemplar de Carolina Torres

abc

Els alumnes de tots els grups de 2n d'ESO en l'assignatura de català han llegit Fora de mi, de l'escriptora Sharon Draper. La protagonista d'aquesta novel·la és na Melody, una filleta que neix amb una paràlisi cerebral i al llarg de la història es descobreix com és la seva vida i com va superant les discapacitats que esdevenen de la seva lesió. Com a activitat per reforçar els continguts de la lectura aquest 12 de desembre hem convidat na Carolina Torres, una ciutadellenca que ha escrit el llibre Cómo vivir una enfermedad incurable, testimoni de la seva experiència.

Els alumnes havien preparat una entrevista per saber com ha aconseguit convertir en crònica una malaltia progressiva i mortal. Tots ells s’han sorprès molt d’així com ha viscut tot el procés de la malaltia i recuperació, gràcies a l’ajuda mèdica, l’esperança i la il·lusió per continuar vivint i aprofitar al màxim cada moment. Han conegut una persona amable, simpàtica, alegre i amb una actitud molt positiva. Segons ella, a vegades els pronòstics es poden desafiar i l’alimentació, l’esport i la ment poden ser unes bones eines que ajuden a la medicina. Finalment li han agraït la seva xerrada. Ens ha donat una lliçó de lluita, integritat i normalitat a l’hora de viure la malaltia. Abans ella donava classes a un institut a Barcelona i avui ha estat una gran mestra i un exemplar testimoni de la seva valentia, esforç i treball personal.